Het Rode Kruis is een begrip in Vlaanderen. Iedereen weet waar zij voor staan en wat zij doen. En net daarom denken mensen dat zij geen steun meer nodig hebben, die krijgen ze immers altijd wel van iemand anders. Niets is minder waar, want het aantal donaties ging de laatste jaren in dalende lijn. Tijd om daar iets aan te veranderen, dacht Rode Kruis Vlaanderen.

We kregen een algemene brand strategy voorgeschoteld, waar we mee aan de slag mochten gaan. Om het vitale belang van donaties te onderstrepen, moest bijvoorbeeld een nieuwe huisstijl uitgetekend worden. Een boodschap die de mensen overhaalt om opnieuw meer te gaan doneren. Iets herkenbaars: een menselijk gezicht. Want het Rode Kruis, dat ben jij. Jij steunt hen door stickers te kopen, door bloed te geven, door vrijwilliger te worden of door een cursus eerste hulp te volgen.Logo RKV-helpthelpen_rgb

Maar ook wij zijn een beetje het Rode Kruis. Mundo Digitalis mocht alle e-mail en nieuwsbrief templates van Rode Kruis Vlaanderen onder handen nemen. Met chirurgische precisie reviewden we aangeleverde designs, die we daarna implementeerden en testten in Addemar. Daarnaast deden we de voorbereiding van de verschillende campagnes, zoals invoer van content en beelden, configuratie van het opt-out proces en testing in verschillende email clients. Ten slotte gaven we ook advies over de invulling van e-mails, zoals formulering van call-to-actions en subject lines.

Jouw donatie kan levens redden, want een kleine gift gaat al een heel eind. Als onze bijdrage daar ook maar een klein beetje toe geholpen heeft, is dat het allemaal dubbel en dik waard geweest.