Red Market is een supermarktketen die onderdeel is van de Delhaize Group. De focus van Red Market ligt op het aanbieden van lage prijzen en een snelle shopervaring. De klant kan zijn boodschappen in sneltempo doen. Je vindt Red Market vooral in Wallonië, maar ook in Gent, Opwijk en Tielt-Winge.

Om de supermarkt wat meer onder de aandacht te brengen, werd ons gevraagd een Facebook-app uit te werken. Het vertrekpunt? Een Flitsmarathon in Red Market zelf, waarbij winkelaars om ter snelste hun boodschappen moesten verzamelen. Deze wedstrijd vond wekelijks plaats in 2 Red Market filialen. Aan het einde van het parcours volgde een fotofinish.

Daarna plaatsten we de 10 snelste winkelaars van de afgelopen week in willekeurige volgorde op onze Facebook-app. Fans van Red Market moesten vervolgens raden wie de snelste shopper was. Hadden ze zowel de juiste persoon als het juiste antwoord op de schiftingsvraag, dan wonnen ze een propvol winkelkarretje!

Elke week werd een winnaar gekozen, 6 weken lang. De foto’s en copy werden uiteraard telkens aangepast. Omdat Red Market vooral in Wallonië actief is, werd de app zowel in het Nederlands als in het Frans opgesteld.

Om deze marathon succesvol uit te lopen, kregen we onderweg heel wat ondersteuning. Gutz&Glory voerde de actie in de filialen zelf uit en verzorgde de sociale media communicatie. Daarnaast was er ook een nauwe samenwerking met de communicatiemanagers van Red Market zelf. Samen zorgden we ervoor dat zowel de klanten als Red Market zelf vlot de finishlijn haalden!