Wave Citygames is het mooie bedrijfje van Toon en Carina. Samen organiseren ze stadsspelen, zoektochten en kroegentochten in heel Nederland en België, waarbij niets mag ontbreken. Om het in hun eigen woorden te zeggen, “Wave Citygames zorgt voor uw leukste werkdag van het jaar”. De website was wat verouderd en converteerde niet erg goed – tijd dus om deze een verjongingskuur te geven in enkele maanden tijd.

Structureren van content in WordPress

Om de tientallen citygames, steden en landen netjes te organiseren zorgden we voor een duidelijke url-structuur doorheen de volledige website. Zo’n url-structuur zorgt er niet enkel voor dat het er netjes uitziet, ook zoekmachines stellen het op prijs dat ze weten waar de pagina over gaat. Een kruimelspoor bovenaan elke pagina zorgt ervoor dat je ook eenvoudig op je stappen terug kan komen door voorgaande pagina’s onmiddellijk te kunnen aanklikken.

Aangezien Wave actief is in wel 8 landen en meer dan 35 steden leek het aangewezen om bezoekers zowel op locatie als op activiteit te laten zoeken. Niet alle activiteiten zijn ten slotte beschikbaar in alle verschillende steden. Een duidelijke structuur klaarzetten voor de 13 city games en vele steden was hier dus de logische eerste stap.

Vindbaarheid van de Wave Citygames in zoekmachines

Om je site in zoekresultaten te laten verschijnen heb je verschillende zaken nodig, gaande van een geloofwaardig, betrouwbaar domein, tot waardevolle content, tot eenvoudige instructies voor crawlers. 

Door onze lange SEO-checklist te toetsen aan de website van Wave Citygames, zorgden we ervoor dat de site voortaan aan alle voorwaarden voldoet. En dankzij de handige gebruikershandleiding wordt het nu ook erg eenvoudig voor Toon en Carina om zelf content toe te voegen onder de vorm van nieuwe spelen, nieuwe locaties of blogposts.

Bezoekers laten converteren

Of een bezoeker converteert? Dat hangt van veel zaken af. Eerst moeten we natuurlijk definiëren wat een conversie inhoudt, vervolgens kijken we welk pad bezoekers afleggen voordat ze een waardevolle actie uitvoeren. Als laatste stap gaan we kijken hoe we heel dit pad kunnen optimaliseren en op slimme manier vertrouwen geven aan de klant om de laatste cruciale stap te zetten. 

Het opgefriste design, de frictieloze ervaring op de website en de hulp van honderden reviews uit Google helpen hier ontzettend veel bij. Bovenal werkt de site erg intuïtief en worden de meest gestelde vragen beantwoord in de FAQ. Heb je toch nog een vraag? Dan is Toon nooit veraf. Je kan hem altijd via de chatbox bereiken. 

Dat werpt zo z’n vruchten af. Ten opzichte van vorig jaar ging het conversieratio van 6,4% naar 16,53%. Dat is spectaculair! Het aantal behaalde doelen steeg zo met 115%.

Benieuwd hoe we jouw website een boost kunnen geven?

Contacteer ons