Help, Facebook toont enkel negatieve recensies

Heb jij de Facebook recensies al gezien? Deze optie wordt ingeschakeld wanneer je een bedrijfspagina opzet en je jouw adresgegevens toevoegt. Facebook bezoekers kunnen een score aan je bedrijf toekennen en een reactie achterlaten. De score en recensies worden getoond in de linkerbalk van je tijdlijn

Facebook recensies

Het nut van Facebook recencies?

De Facebook recensies vormen een interessante bron van feedback voor bedrijven. Vanuit een verkoopsstandpunt lijkt de toegevoegde waarde echter beperkt. Veel Facebook gebruikers besteden weinig aandacht aan de recensies. De score springt meteen in het oog, maar de recensies zelf zijn wat verborgen.

Het belangrijkste voordeel van de Facebook recensies ligt echter bij SEO! Google toont de score vanop je Facebook pagina immers in de zoekresultaten. De Facebook recensie draagt zo bij tot een positieve eerste indruk van je organisatie.

“Facebook toont enkel negatieve reacties!”

De recensies die worden weergegeven, zijn afhankelijk van wie de pagina bekijkt. De volgorde wordt gebaseerd op een aantal factoren:

  • Wanneer is de recensie geplaatst?
  • Wat is de betrokkenheid bij de recensie? Wordt er veel op gereageerd?
  • Is de bezoeker bevriend met de persoon die de recensie geschreven heeft?

Bij sommige bedrijven worden echter vooral negatieve reacties weergegeven, terwijl de algemene score zeer positief is. De oorzaak hiervoor ligt bij het tweede beoordelingscriterium: de betrokkenheid. Bedrijven zijn sneller geneigd om te reageren op negatieve feedback. Dit is logisch, want je wil de ontevreden klant verder helpen en de schade van de negatieve reactie beperken. Door te reageren op de feedback, toon je betrokkenheid bij de recensie. Hierdoor zal Facebook deze recensie een hogere score toekennen. Deze recensie zal nu sneller in je pagina weergegeven worden.

Wat kan ik doen?

Door meer te reageren op positieve recensies, verhoog je de betrokkenheidscore van deze posts. De getoonde reacties hangen dan vooral af van het tijdstip van publicatie en de relatie van de bezoeker tot de recensent.

Neem dus geregeld de tijd om de laatste nieuwe recensies te bekijken en probeer steeds een antwoord te sturen.

 

Twijfel je soms over de geschikte strategie voor jouw Facebook pagina? Of heb je het gevoel dat je nog niet optimaal gebruik maakt van je sociale media profielen? Geef ons een seintje, en we bespreken het rustig samen.

Loading Facebook Comments ...

Geef een reactie