Beeld je een bed in dat zich perfect “vormt” naar de rug van de slaper. Optimale ondersteuning voor het lichaam, waardoor rugklachten en andere lichamelijke kwaaltjes slechts verre nachtmerries lijken. Zou dat geen droom zijn?

Tijd om op te staan, want zo’n systeem bestaat wel degelijk. En wij hebben het voorrecht dit te delen op social media!

Dorsoo specialiseert zich in een slaapsysteem dat, volgens de werking van communicerende vaten, de lattenbodem en matras perfect laat aansluiten op je lichaam. Zo lig je steeds comfortabel. Een boodschap die wij sinds augustus 2014 mogen verkondigen op Facebook, Twitter en Google Plus!

https://www.facebook.com/DorsooBelgium
https://twitter.com/dorsoo
https://plus.google.com/109095641909524903046/posts

Eerst lag de focus op zoveel mogelijk mensen wakker te schudden en bewust te maken van dit revolutionaire slaapsysteem. Daar is social media natuurlijk een aangewezen kanaal voor. Maar om mensen écht aan te spreken, moesten we wel kwaliteitsvolle content leveren. Content die de expertise van Dorsoo in de spotlight plaatste. Daarom linkten we regelmatig door naar relevante artikels over rugklachten, slaapproblemen en oplossingen op de website. Maar we verwezen ook naar externe autoriteiten in deze materie. En om alles levendig te houden, schreven we ook blogartikels op de site die gebaseerd zijn op wetenschappelijk onderzoek.

Dat deden we natuurlijk niet zomaar. Elke post werd voorgelegd aan Dorsoo, voor publicatie. Zij kwamen ook zelf proactief met ideeën voor extra posts, zowel uit de eigen organisatie (een opleiding, leuke anekdote, inspirerende foto van het slaapsysteem) als van externe bronnen zoals kranten en gezondheidsmagazines. Een nauwe, maar inspirerende samenwerking ontspon zich.

Dat kwam ook tot uiting in het voorbije jaar, waarin we de al vrij grote fanbasis van Dorsoo nog hebben kunnen uitbreiden. Daarnaast blijft de content van Dorsoo ook dagelijks zichtbaar voor veel mensen, waardoor het merk top-of-mind blijft, en mensen er sneller aan zullen denken in een relevante context. Tot slot zijn de interacties op de posts en de clicks naar de website sterk toegenomen. Een trend waarvan we periodiek een evaluatierapport opmaken, de resultaten analyseren en verbeterpunten voorstellen aan Dorsoo. Ondertussen beheren we ook de Facebookpagina van Dorsoo Nederland, die trouwens volledig losstaat van zijn Belgisch equivalent om doelgroepvermenging te vermijden.

Een hele social media boterham dus, maar eentje die des te beter smaakt na een goed nachtje slapen. Smakelijk!