Een sterke sectorcommunicatie voor IPV: intern en op Twitter

IPV (Initiatieven voor professionele vorming van de voedselnijverheid) is een koepelorganisatie voor de voedingsindustrie. Hieronder vallen alle bedrijven die voldoen aan het minimum aantal werknemers en voeding verwerken voor consumptie. IPV wil naast het overeenkomen van arbeidsovereenkomsten, de voedingsindustrie promoten als een aangenaam werkveld. Dit doen ze voornamelijk over digitale communicatie. Vermits een goede, online differentiatie een positieve impact heeft voor het reilen en zeilen van het bedrijf, schakelde IPV ons in.

Men gaat zich online positioneren om verschillende redenen. Doe jij dit nog niet, dan zijn hier enkele voordelen die jouw bedrijf momenteel misloopt:

  • Over sociale media is er interactie met je klant;
  • Naamsbekendheid vergroten;
  • Monitoren van je online reputatie (reputatiemanagement);
  • Digitale communicatie is erg snel;
  • In 1, 2, 3 zichtbaar voor heel de wereld;
  • Communiceren met en  bereiken van potentiële klanten;
  • Publiciteit;
  • Betere differentiatie tegenover de concurrentie.

 

Een effectieve communicatie over sociale media. Dat is waar veel mensen het belang van onderschatten.  Bij IPV besluiten we hierop sterk in te zetten. We zorgen voor een opbouw van sterke, relevante communicatie.  We besluiten de digitale communicatie niet alleen te richten op de consument. Ook de medewerkers van een bedrijf zijn belangrijke schakels! Zorgen dat zij op de hoogte blijven van het laatste nieuws in de sector, geeft als gevolg een positieve associatie met het werkveld. Ook stijgt de werktevredenheid hierdoor.

Het is van belang dat de communicatie afgestemd is naar het publiek waarop we ons richten. Hiervoor overlopen wij de significante nieuwsbronnen. Dan denken we niet alleen aan tijdschriften en kranten, ook belangrijke opinieleiders spelen hierin een rol! Daarnaast is context waarin men een bericht plaatst, cruciaal. Zo is het inspelen op positieve gebeurtenissen goed voor het ontvangen van positieve feedback.

Voor IPV realiseren we een duidelijke toename van geïnteresseerden. Doordat we bij de communicatie rekening houden met de doelgroep en context, krijgt IPV veel positieve reacties. Dit zorgt voor een positief merkimago. Alvorens het plaatsen van de berichten op digitale media, informeren we eerst de werknemers als duidelijk teken van appreciatie. Dit zorgt voor een grote tevredenheid binnen IPV. Door communicatie over Twitter, spreekt IPV al ineens toekomstige werknemers aan. Dit resulteert in een hogere merkbekendheid.

Benieuwd naar wat een sterke communicatie over digitale media voor jouw bedrijf kan doen? Contacteer ons en we bekijken samen de mogelijkheden.

 

 

Loading Facebook Comments ...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *